TRG OLIVE HOUSE RESOURCES
TRG OLIVE HOUSE RESOURCES adalah sebuah syarikat yang menguruskan bekalan stok produk serta ejen-ejen di Negeri Terengganu Zon 1 khususnya di daerah Kuala Terengganu, Kuala Nerus, Hulu Terengganu, Setiu dan Besut.
OLIVE HOUSE
OLIVE
HOUSE merupakan sebuah syarikat diatas nama OHR
Marketing Sdn Bhd yang telah ditubuhkan pada tahun 2011 sebagai syarikat
milikan tunggal dibawah nama OLIVE HOUSE Resources dan secara rasminya sebagai
syarikat sendirian berhad pada tahun 2014.
Berpegang teguh dengan moto ‘We Begin With Nature’ produk yang
dikeluarkan oleh OLIVE HOUSE adalah produk organik dari tumbuh-tumbuhan
semulajadi yang berasaskan ‘Quranic Food’ seperti buah zaitun, buah delima,
buah tin dan kurma. Produk OLIVE HOUSE dihasilkan di tempat asal produk organik
tersebut dengan melalui piawaian yang terperinci bagi memastikan kesegaran dan
khasiat produk di tahap maksimum
PENGASAS OLIVIE HOUSE
Nama
Pengasas
Aidil Azwal Bin Zainudin
Tarikh/Tempat
Lahir
31 Oktober 1981 di Alor Setar, Kedah.
Pendidikan
Lulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang
Undang-Undang dari Universiti Al Azhar, Mesir
Visi dan Misi Syarikat
Visi
Menjadi
Peneraju Pembekal Produk Semulajadi & Organik Terpilih.
Misi
1. Kami
adalah entiti perniagaan yang memasarkan produk semula jadi dan organik
berkualiti tinggi.
2.
Kepentingan kami adalah untuk membekal dan mengedar produk semulajadi dan
organik berkualiti tinggi.
3.
Tanggungjawab utama kami adalah untuk memupuk budaya pengambilan produk
kesihatan yang terbukti secara saintifik.
4.
Objektif kami adalah untuk membentuk usahawan yang berdikari dari aspek ekonomi
dan berpengetahuan tinggi.
SEJARAH PENUBUHAN
Latarbelakang
Segalanya
bermula ketika pengasas Olive House, Ustaz Mohd Aidil Azwal bin Zainudin
melanjutkan pelajarannya di Al Azhar Mesir di peringkat Sarjana Muda dan
Sarjana dalam bidang Syariah dan Undang-Undang pada tahun 1998. Selama sepuluh
tahun bergaul bersama dengan masyarakat di Timur Tengah, beliau amat tertarik
dengan budaya amalan pemakanan buah zaitun dan diet pemakanan masyarakat di
sana yang dikenali sebagai Diet Mediteranean
Gaya Hidup
Mediteranean
Penduduk
di Timur Tengah merupakan antara pengguna yang paling banyak menggunakan minyak
zaitun di dunia pada setiap hari samada diambil secara terus ataupun dimakan
bersama salad. Berdasarkan pemerhatian beliau, pengambilan minyak zaitun
memberikan impak kesihatan yang amat baik bagi masyarakat di Timur Tengah
terutamanya dari penyakit jantung. Peratusan golongan menghidap penyakit
jantung di Timur Tengah amat rendah berbanding masyarakat di Malaysia. Semenjak
dari itu, beliau bertekad untuk membawa produk minyak zaitun yang tinggi
khasiatnya pulang ke Malaysia bagi berkongsi manfaat kesihatan kepada semua.
Dengan bermodalkan RM 400.00 sahaja bagi membeli empat tin minyak zaitun dari
Syria dan 400 botol kosong, pengeluaran produk pertama Olive House dilakukan
oleh beliau sendiri di rumahnya di Alor Setar, Kedah. Bermula dengan pengisian
minyak zaitun ke dalam botol, melekatkan label hinggalah menjual produk dari
rumah ke rumah dilakukan oleh beliau sendiri tanpa mengira penat dan lelah.
Matlamat beliau hanyalah satu, untuk memberi pengetahuan dan berkongsi manfaat
kepada masyarakat pada waktu itu mengenai kehebatan dan khasiat minyak zaitun
yang sememangnya termaktub di dalam Al Quran dan Sunnah dan seterusnya
mengamalkan pemakanan minyak zaitun dalam kehidupan seharian.
Penerimaan
Masyarakat Malaysia
Perit
jerih beliau mendatangkan hasil apabila sambutan menggalakkan diterima oleh masyarakat
setempat terhadap produk pertama Olive House. Dalam masa setahun, tempahan demi
tempahan diterima menyebabkan beliau tidak menang tangan dalam menghasilkan
produk minyak zaitun tersebut. Oleh kerana jumlah permintaan yang meningkat
dengan mendadak sehingga 5000 botol menyebabkan beliau terpaksa menghantar
produk kepada pengilang iaitu Gesundheit Marketing bagi tujuan pengeluaran
produk. Melihat perkembangan yang amat positif, anak jati Alor Setar, Kedah ini
terus mengorak langkah ke hadapan dengan menubuhkan syarikat milikan tunggal di
bawah nama Olive House Resources pada tahun 2011 dan bertukar wajah kepada
syarikat sendirian berhad pada tahun 2014 di bawah nama OHR Marketing Sdn Bhd
Pakar
Nutrisi Antarabangsa
Pertemuan
beliau dengan seorang tokoh nutrisi terkemuka dari Morocco, Dr Muhammad Faidh
yang memperkenalkan konsep asas serta falsafah nutrisi dan perubatan ‘Quranic
Food’ menjadikan beliau lebih berani dan yakin untuk memperluaskan produk di
bawah keluaran Olive House. Bermula dengan produk pertama iaitu pati minyak
zaitun Olive House, beliau menjelajah ke seluruh dunia untuk mencari produk
bermutu tinggi dan asli untuk dikongsi bersama dengan rakyat Malaysia. Antara
produk keluaran Olive House adalah produk buah teen iaitu buah teen kering
organik, cuka buah teen, jus delima, pati minyak zaitun Olivie 30, ubat gigi
garam bukit dan cengkih serta yang terkini, produk kecantikan berupa serum dan
mist berasaskan buah zaitun pertama di dunia, Nature Euforia. Kini OHR
Marketing Sdn Bhd mempunyai jaringan agen meliputi seluruh Malaysia yang
diuruskan oleh 15 cawangan pengurusan. Beribu pejabat di Alor Setar, Kedah
Olive House mempunyai fasiliti lengkap seperti gudang, pembungkusan produk dan
logistik yang diuruskan oleh lebih 40 orang kakitangan.
No comments:
Post a Comment